اینجا همه چی درهمه
از بودن در این وب سایت لذت ببرید دوستان عزیز
 
چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:سیاست,مقالات سیاست,تحقیق سیاست,مقاله سیاست,, :: 21:15 ::  نويسنده : amir

گروه مطالعات مبانی سیاست خارجی ج.ا.ا

گروه مطالعاتی مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی یا هدف بازکاوی و درک سایق‌های فکری و ساختاری در عملکردهای دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی تشکیل شده است. این گروه در پی شناخت ریشه‌ها و مبانی رفتاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ تأثیر افکار رهبران و تجربه‌‌های آغازین انقلاب بر سیاست خارجی، رابطه ابعاد سنتی و مدرن در تکوین اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی و پیگیر دستیابی به درکی از ریشه‌های سیاست خارجی جمهوری و تأثیر متغیرات تعیین کننده بر آن است.

شرح تفصیلی موضوعات
احتمالاً فکر آغازین در تأسیس جمهوری اسلامی، ماهیتاً فکری ایدئولوژیک نبود که بر مبنای یک سلسله ترجیحات فلسفی یا فکری خلق شده باشد، بلکه بیشتر به نظر می‌رسد که، حسب فرمایشات امام (ره)، جمهوری اسلامی دولتی است که اساساً بر حسب ترجیحاتی مبتنی بر عقل سلیم خلق شد؛ یعنی به طور مشخص‌تر، نیروی زایش ایده تأسیس دولت در نزد امام، ابتدائاً باور به ظرفیت‌های سیاسی فقه اسلامی نبود (اگر چه باور فوق عاملی کمکی و تمهید کننده بود) بلکه انگیزه اصلی در خلق دولتی برای دین از سوی امام خمینی، یک راهیابی مبتنی بر تاریخ و عقل سلیم بود. به عبارت دیگر امام خمینی تأسیس دولت برای دین را یک ضرورت عقلی تشخیص دادند؛ ضرورتی که بر آمده از تجربیات تاریخی بود نه کاربست و اجرای نظریه دولت در فقه شیعی.
قوت و ضعف این رهیافت را می‌توان به آزمون گذارد. از این منظر می‌توان به ارزیابی تأثیر سنت تفکر فقهی یا درک تأثیر تاریخ نظریات سیاسی در فقه شیعه بر امام خمینی (ره) در تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت:

کسب درآمد http://ice-popup.ir/ref:91 http://ice-popup.ir/user/signup/ref:91

ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مطالبی رو که در این وبلاگ قرار میدم براتون مفید باشه و از انتخابتون ممنونم...
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی درهمه و آدرس neloo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 2869
بازدید کل : 96910
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب





استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب






فال حافظ